Forkyld, traning och baseball

Trodde inte innan jag kom hit att jag skulle lyckas med sa mycket traning som det nu har blivit.
Da jag fick ett gast pass pa Marks gym(vilket ligger pa paralellgatan) tillbringade jag morgonen dar.
Igar lyckades jag med en Theatre klass, vilket ar broadway dans till energisk musik, helt underbart.
Vi dansade till "You cant stop the beat" vilket jag redan har dansat till en gang sen innan, men detta var aningen flasigare och en sjukt entusiastisk larare, harlig energi! Stepp klassen gick val okej, da jag inte steppat ordentligt pa nastan 3 ar. Det varsta var val bara att vi skulle gora times step(ett speciellt steg inom steppen) i solon, i en cirkel. Jag hade inte en aning om vad jag gjorde men gjorde det anda. Jobbigt nar man inte kan det man ska visa. Efterat tittade lararen lite skeptiskt pa mig och jag tankte, "Jaha, det gick inget vidare och det verkar inte hon heller tycka, mn hall ut Sofie hall ut". nar alla hade gjort sina solon gar hon igenom vissa saker och pekar pa mig. "Jag tanker Nejnej! Papeka inte for alla att jag gjorde fel, det vet jag ju redan, det racker val??" jag vill bara sjuka under jorden da hon talar om for mig att jag behover jobba pa min Time step, MEN att det som du gjorde valdigt bra var att du gjorde allt pa ratt timing och fortsatte fastan att du inte visste vart du var, OCH du log hela tiden vilket gjorde det hela intressant att titta pa. Precis sa ska ni gora om ni ar pa audition, sager hon till allihop och ger mig ett stort leende. Gissa om jag blev paff, och jo tack, stolt ocksa.
Det intressanta med detta ar val att denna lilla story kan betyda sa mycket. Jag vet manga ganger i livet jag klarat mig igenom situationer och lart mig mest av alla ganger, genom att bara gora och sen ser vart jag hamnar. Ibland gor det valdigt ont och jag blir bekymrad, men mestadels lar jag mig nagot och kan stracka pa ryggen.
Hoppas ni alla kan ta del av denna storyn.
Pga av att det ar sa varmt har och att Adam och Mark har full kyla pa luftkonditioneringen, har jag sjalvklart lyckats dra pa mig en mindre forkyldning. Men vad kan vara en battre medicin da an lite ol och baseball ikvall med grabbarna. Forst lunch i Soho med nagra svenskar jag traffade har om dagen.
Prosit och hej:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Igår var det din namnsdag, Karin. Grattis i efterskott.

Jag önskar att jag kunde se dej när du steppar där i NY. Jag kan se ditt stora leende!

Hoppas förkylningan snart går över.

Kram fr Mamma

2010-08-03 @ 21:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback