Stand up comedy!

Ja då var det så att jag för första gången i mitt iv besökt stand up i sverige, LIVE!
Upplevelse? JA, som alltid när man ser uppträdanden. Bra? Nej, inte alla.Men potential fanns absolut!
Jag är ändå ganska kräsen när det gäller humor, just ikväll.
Eftersom jag nu är väldigt intresserad och pluggar just det här med uppträdanden, så blir jag kritiskt och
fundersam då jag ser saker som detta. Vad är det egentligen som skiljer en rolig komiker från en segochtråkig..
Jo som jag fått lära mig inom teatern så är det förändring och det oväntade folk vill höra eller se. Samma sak gäller här, de so lyckas bra är de som ger sig in i det hela på ett sätt som får oss åskådare att tro att de är väldigt impulsiva och bara kommer upp med saker de just fått på hjärnan. Men så är givetvis inte fallet de som får publiken att tro detta är de som är mest förberedda. Tillbaka till lyckandet eller misslyckandet så kunda jag också sammanfatta det hela med att de roliga skämten är de som handlar om något oväsentligt/konstigt( något som vi själva inte vet så mycket om) eller om något som komikern har special kunskap inom, ex politik, mat etc..
Att använda något sådant och sen få en oväntad slutböj är absolut ett bra koncept. MEN för all del, snälla svenska komiker håll er undan sex skämten, det är hemskt tycker jag..många börjar där och sen går det bara utför. Tragiskt tycker jag att senskar inte kan skämta om något annat, precis som att vi tror att det är det enda folk nappar på. Men jag lovar det finns en hel rad ämnen där ute som vi kan använda för att göras kul av, låt sexskämten hållas till de privata oproffisionella samtalen, tack!
Imorgon ska det sjungas Klassiskt.
En ung flickas morgonberättelser heter min låt, ja bara namnet får mig att snarka..
så gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback