Give me a sparkle!

Så var den här dagen snart till ända..allt vad det går fort.
JAG MÅSTE SÄGA DET, Tiden GÅÅR fort när man har roligt.
Men idag har det varit lite upp och ned. Dagen började klockan 06.30, då
jag förvånande vis vaknade upp pigg och laddad för att dansa.
Hade jazz dans i 1,5 timmar, sedan baett i 1,5 timmar. Det gick bra! Börjar förstå vissa
tekniska saker som jag tidigare inte förstått.
Min balettlärare påstod sig dock veta att jag har olika långa ben och ojämna sidor vid midjan,
vilket betyer att jag aldrig kommer att kunna få perfekt balans, säger hon. MEN det säger inte jag,
sånt där triggar igång mig ännu mer att bli bättre!
Teaterlektionen sen på 3 timmar såg jag egentligen fram emot väldigt mycket, men kände dock otroliga prestations krav när jag väl var där. Finns så många duktiga i min klass, att jag genast jämför mig(vilket säkerligen de gör detsamma) och därmed sjuker självkänslan.
Öva mig på att känna in andra, känna in nuet och att öva olika uttryck. Känns som jag tappat en del av den biten..
Pratade en stund med en vän som berättade om hennes jobb som personlig assistent. Hon är assistent åt en kvinna som har högst 12 mån kvar att leva. Hon berättade om sina känslor och tankar kring detta, vilket gjorde mig gott. För jag behövde verkligen lysnna på något som det, för att få lite distans till mitt liv i konstens värld..
Uppskatta varje dag lite mer, för den kan bli den sista..
Det blir lätt ett virrvarv i huvudet då man jobbar på att visa mycket känslor hela tiden.
Bäst att gå och lägga sig snart innan jag snurrar till det för mycket här också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback